Citat:
Ursprungligen postat av ama
Det är sannerligen inte lätt att veta vad man ska tro ibland.
Jag har varit "runt" på diverse kristna sidor och läst om olika uppfattningar,tolkningar mm.Som jag berättat i en annan tråd har jag ju varit borta från allt vad kristen gemenskap heter sen jag gick ur en trosförsamling som gick rejält vilse för ca 13 år sen.Har inte läst nåt eller varit inne på nån sida förän nu på sista tiden.Naturligtvis är jag ju rädd att hamna fel igen,
så jag är väldigt försiktig och går framåt i snigelfart.Det jag inte kan greppa lämnar jag,(åtminstone tills vidare.)Jag vägrar att svälja allt bara för att tex "nån stor Gudsman" talat.Kan jag inte förstå nåt så ger jag mej inte med mindre än att Jesus uppenbarar hur det ligger till.(Egentligen är det väl så vi alltid ska göra,istället för att vända och vrida på allt!?)
|
Behåll den inställningen! Du måste vakta på dig själv. Låt ingen påtvinga dig saker. Hellre missa en grej än att hoppa in det och fara illa. Nej ALLT ska vi pröva. Jag har varit frälst i nio år ganska precis (hjääälp vad tiden rusat...) och nu först är jag öppen för att gå med i en församling. Jag känner mig stolt att jag aldrig hann gå med i den församlingen jag for illa. For illa? vilket lustigt uttryck? Nej där jag
gjordes illa är mer sant. Jag känner igen tendenser om/när jag råkar på sådana personstilar, som ju inte bara finns inom kyrkan, men de kan inte "komma åt" mig längre.
Tråkigt att höra att du också har dålig erfarenhet. MEN det finns bra ställen. Ta det lugnt bara (och var anonym) medan du känner av läget.