Ämne: Meditation
Visa ett inlägg
  #8 (permalink)  
Gammal 2009-05-30, 14:10
Borgs avatar
Borg Borg är uppkopplad nu
Moderator

Reg.datum: May 2009
Rykte: 57
Borg är vettig
Skicka ett meddelande via MSN till Borg
Standard

Det du och glandberger gör är, som så många gånger ateister och kristendomskritiker gör, att betrakta ett fenomen eller företeelse på långt håll och dra förutfattade meningar av dem utan att ha någon personlig erfarenhet av det själv.

Den typen av soaking jag varit i kontakt med är så långt borta från new age-kulter och annan ockultism man kan komma. Det blir snarast absurt att jämföra detta med t.ex. yoga.

Så här går de till på de soakingträffar jag, mamma och pappa brukar vara på:

Vi träffas hemma i ett jättefint pastorspars lägenhet i stan. De är sådana personer som bara sprudlar av Herrens underbara nåd och sprider glädje och uppmuntran var de än går fram!
Vi pratar lite om veckan som gått, samtalar bara om allt möjligt, och sedan får man göra sig bekväm runt om i vardagsrummet. Antingen i någon av de stora, härliga fotöljerna eller sofforna, eller på madrasser som finns utplacerade i rummet. Sedan lyssnar vi på lugn och avkopplande kristen lovsångsmusik, varpå vi uppmanas att bara vara inför Herren. Att i bön komma nära Honom och bara vara öppen för tilltal. Grundtanken är att det alltför ofta blir envägskommunikation mellan oss och Gud, att vi bara pratar med Honom utan att lyssna till vad Han har att säga. Är du med? Under en soakingsession får man vila inför Herrens ansikte och höra Honom tala till en. Det är inte alltid man gör det, i varje fall inte jag, men många gånger får man tilltal genom andra personer.

Det är nämligen så att medan man soakar så kan någon få ett profetiskt tilltal till någon deltagare, då möjligheten finns att skriva en liten lapp och lägga vid den personen. Det är jättehäftigt, för dessa tilltal är så sanna! Jag känner nämligen inte så många av de som brukar deltaga förutom mina föräldrar och pastorsparet som håller i det, ändå förmedlas Guds ord till mig! Det är så skönt.

Jag vet vad som är bra och dålig andlighet. Hade det här inte känts bra hade jag aldrig gjort det. Hade de där tilltalen inte varit uppbyggliga eller stämningen i lokalen varit obehaglig hade jag aldrig gått dit igen. Men det är så underbart. Och det är så välsignat.

Sedan betivlar jag inte det faktum att det finns annan typ av soaking som har ockulta inslag, men det är inte mitt problem. En företeelse bör inte bannlysas bara för att vissa blandar in ockulta element som inte hör dit i det. Det tillhör undantagen.

# Ungkristenkille.se