Visa ett inlägg
  #29 (permalink)  
Gammal 2009-12-30, 23:00
JakobJakob JakobJakob är inte uppkopplad
Flitig postare.

Reg.datum: Nov 2009
Rykte: -5
JakobJakob måste bli mer ödmjuk
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Highness Visa inlägg
Jakob, du skriver: "Helt ofattbart för mig hur man kan hålla med om att det är otroligt med talande ormar och kvinnor som kommer till med hjälp av revben och sedan försvara detta med att man valt att tro på Gud. När man tror på Gud så verkar det som att fysiska lagar och hela vetenskapen inte betyder någonting i många fall."

Då det kommer till den talande Ormen, så hade inte Gud något med det att göra. Det var Satan som iklädde sig Ormens natur och lurade Eva att äta av frukten på Kunskapens träd. Men däremot så skapade Gud Eva genom Adams revben, och jag tror att detta är mycket möjligt för Gud att göra om han klarade av att skapa hela universum och jorden genom sitt Ord.

Låt oss anta att Gud faktiskt existerar och att Gud faktiskt är Allsmäktig. Tror du då inte att han skulle klara av att skapa Eva på detta sätt?

Och angående Gud och de fysiska lagarna och vetenskap, så står Gud enligt min egen personliga tro över både vetenskapen och de fysiska lagarna, eftersom han är Skaparen. Att Skaparen gör under och mirakler i sin egen skapelse borde egentligen inte vara mer konstigt än när en konstnär suddar och ändrar på sin egen tavla!
Så det enda beviset för dessa mirakel är beviset "Gud", som i sin tur inte går att bevisa?
Då borde ni i så fall tro på allt övernaturlig i den grekiska mytologin, eftersom att man varken kan bevisa eller motbevis Zeus existens. Nej just det, ni har valt att tro på den kristna Guden. Man måste välja Gud först innan man kan avgöra vad som är naturligt eller onaturligt, vad som är ett mirakel och vad som är påhittat.
Svara med citat