Om du fått diagnosen schizofreni fick du troligtvis också mediciner mot detta? När jag läser på lite om diagnosen på Wikipedia (
Schizophrenia - Wikipedia, the free encyclopedia ) inser jag att "schizofreni" kan ha många orsaker, allt från genetiskt betingat till reaktion efter droganvänding till social faktorer,
Om jag förstår det rätt kan också detta yttra sig på en mängd olika sätt, allt från att få talsvårigheter till hallucinationer (audio eller visuella) till vanföreställningar etc.
Att se sig själv som en Kristusfigur med liknande egenskaper och se profetior i Bibeln som en beskrivning av sig själv samt att tillskriva sig "gudomliga krafter" (typ "Jag hör bön", implicerande att det är andra människors böner du hör i ditt huvud) skulle jag nog klassa som hallucinationer resp, vanföreställningar, vilket passar in på den diagnos du fått.
Efter att ha läst dina texter tror jag att du behöver söka medicinsk rådgivning igen och diskutera med din läkare vad man bör sätta in för behandling.