Visa ett inlägg
  #29 (permalink)  
Gammal 2010-03-17, 16:16
Laurentius Laurentius är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Dec 2007
Rykte: 98
Laurentius är på väg att bli känd
Standard

Göran !
Jag tror nog som arbetande inom kyrkan sedan många år att jag kanske, eventuellt har en aningen lite bättre insikt i detta jag påstår. Men gälande storstäderna kan du har rätt, ty bland den befolkningen som inflyttat till storstäderna, har gemene man tämligen dåliga kunskaper kring detta.

Men då de har börjat att alltmer bestämma sig för pingsten så tar de allt mer reda på vad Pingsten står för. Precis som jag skrev tidigare.
En process således.

Läs ordentligt ALLT vad jag skrev och inrikta dig inte endast till några få rader som fastnade i ditt medvetande, av olika anledningar.
Fördomar exempelvis, d.v.s. en förutbestämd förutsättning som ligger till grund för ditt eget bedömande INNAN man helt insatt sig i problematiken ifråga, och det så objektivt som möjligt.

Ty frågeställningen mellan de som skall vigas, har oftast börjat med. Varför just det datumet ?
Detta har inte bara de unga tu ställt sig frågande till, utan även närmast anhöriga, släktingar, vänner, arbetskamrater, bekanta m.fl.
Varpå de alltmer har införskaffat sig/ erhållit kunskaper om denna helg och erhållit en allt högre kunskapsnivå, alltså: i en process av kunskapsutvecklande visavi Pingsten, i detta fall.

Därmed icke sagt att de skulle kunna skriva avhandlingar om ämnet.

Förstår du bättre nu vad jag önskade förmedla ?

+
Laurentius

Ps. Är du själv arbetande inom Sv.Kyrkan eller vad grundar du din förmodan på ? Ds.
Svara med citat